Religious Myspace Comments
MyNiceProfile.com **DikalaKu Mengharapkan Redha Dan CintaMu** +~ HANYA SATU KALIMAH SATU FIKRAH SATU ARAH SATU CINTA SATU KEHIDUPAN ~+ Hello Kitty With Pet Lion

Sunday, October 23, 2011

~Salah ke untuk berubah~


Ya Allah,salah ke untuk ana berubah..Kenapa perubahan yang ana lakukan selama ini ramai yang tidak menyukainya..Apalah salah ana kepada mereka?

KIta seharusnya berasa seronok sangat jika orang di sekeliling kita berubah ke arah kebaikan dan bukan sebaliknya..Hendak berubah jadi baik pun salah hendak berubah menjadi salah pun salah..Tak faham dengan perangai manusia ini..

Apabila hendak berubah ramai juga yang mengata bila tak berubah pun ramai juga mengata..Perangai manusia memang ada pelbagai ragam..Kadang2 orang  yang rapat dengan kita pun mengata..Astaghfirullah al azim apa nak jadi sekarang ini?

Mungkin orang kadang2 fikir kita berubah disebabkan orang lain..Alhmdulilah kalau macam itu sekurang-kurangnya dia ingin berubah..Kita sebagai orang yang rapat dengan dia,kita patut pimpin mereka supaya mereka beristiqamah dalam melakukan perubahan ini..janganlah mencaci,mengata mereka..Sucikan hati kita daripada bintik kehitam-hitaman..

Manusia pun kadang-kadang pun ada buat salah..ada juga melakukan kesilapan..mana ada manusia yang sermpurna..Marilah kita sama-sama berubah ke arah kebaikan..Mesti indah kalau orang di sekililing kita hidup dalam suasana tarbiyah yang sentiasa mengingtkan kita agar menjaga keperibadian muslim sejati.Bila kita tersesat jalan,ada yang akan memimpin kita ke jalan yang lurus kembali..semoga kita sentiasa Fil amaanillaah(dalam keamanan Allah)

No comments:

Post a Comment